A kutya éve

(Year of the Dog, 2007)

Peggy egy középkorú vénlány, akinek egyetlen öröme a kis kutyája, Pencil. Ám az eb egyik reggelre eltűnik, és a szomszéd kertjében bukkan elő meglehetősen ramaty állapotban. Peggy a kórházba siet vele, de már nem tudják megmenteni a mérgezett kutyust. A nő teljesen magába roskad, sem barátnője, sem a család nem tudja megvigasztalni, mikor jön egy hívás az állatkórház egyik alkalmazottjától, Newttól, hogy Peggy örökbe fogadhat egy kutyát. A nő él is az alkalommal, és a kutya mellett Newttal is összebarátkozik, ami megváltoztatja az egész életét.

Szitakötő

(Dragonfly, 2002)

Dr. Joe Darrow, a Chicagói Közkórház elismert baleseti sebésze. Sajnos szakértelme nem sokban könnyíti meg életét, mikor egy tragédia során elveszíti feleségét. Felesége, Emily Darrow éppen egy jótékonysági tanulmányúton vesz részt Venezuelában, amikor a hegyi utakon buszbalesetet szenved. Hat hónappal a baleset után sem találják Emily holtestét, de Joe addigra már összeomlott. Szakmai hozzáállása megváltozik, maratoni iramban - heti hét nap, napi 20 órás műszakban - kezd dolgozni. Egyre bizarrabb magatartása feltűnik a kórház vezetőjének, Hugh Campbellnek, aki utasítja Joe-t, hogy vegyen ki szabadságot, és szedje össze magát. Hiába a barátok, a család és a szomszéd, Miriam Belmont minden fáradozása, Joe elzárkózik a világtól, és magába folytja bánatát. Lakásában mindenhol Emilyhez fűződő emlékek találhatók, rengeteg kép és szobor Emily kabalaállatáról, a szitakötőről. Egy este a magányos házban egyedül tartózkodó Joe halálra rémül, amikor Emily féltve őrzött szitakötőt ábrázoló papírnyomója a földre zuhan, és darabokra törik. Joe szorongása tovább növekszik, amikor meglátogatja Emily régi betegeit, rákos gyermekeket, az onkológián. Joe megígérte feleségének, hogy rájuk néz, amíg ő Venezuelában van, de amit itt talált, arra álmában sem gondolt. A gyermekek legnagyobb meglepetésére rengeteget tudtak róla és közös életükről. Számukra Joe nem egy kiégett balesetis volt, hanem "Emily Joe-ja". Joe-t különösen egy Jeffrey nevű kisfiú döbbenti meg, akinek betegsége folytán már számos halálközeli élményben volt része. Állítása szerint látta Emilyt "egy szivárvány belsejében", és mindenáron kapcsolatba szeretett volna kerülni Joe-val. Egy másik kisgyerek, aki úgyszintén a halál torkából tért vissza az életbe, egy feltűnően hasonló történetet mesél el, és, mint ahogy Jeffrey is korábban, amint visszanyerte eszméletét, megszállott módon lerajzol egy misztikus absztrakt alakzatot. Ez a furcsa alakzat egyre több helyen tűnik fel Joe életében, egyértelműen utalva arra, hogy kérdéseire a választ a valóság határain kívül keresse. Ezek a kérdések láthatóan mindenkit megrémítenek, kivéve Madeline nővért, egy katolikus apácát, aki a halálközeli élmények mérhetetlen mélységeit kutatja. Míg mindenki más arra ösztökéli Joe-t, hogy felejtse el Emilyt, Madeline nővér megérti, hogy a két embernek - léleknek - valami lezáratlan ügye van egymással...

Hetedik érzék

(Stir of Echoes, 1999)

A hetedik érzék nem mindenki kiváltsága. Tom is csak úgy kerülhet kapcsolatba a kisfiát zaklató szellemmel, ha egy hipnózis során megnyitja elméjét a külvilág szemmel nem látható dimenziói felé... Hamarosan azonban szabadulni próbál a frissen megszerzett ezoterikus képességtől. Megszállott nyomozásba kezd, melynek során kideríti, hogy az utcából eltűnt Samantha jár vissza hozzájuk a túlvilágról. Tom tudja, ha véget akar vetni az őrületnek, meg kell találnia a lány holttestét és brutális gyilkosát.

Bánomisén

(Whatever, 1998)

Anna szeretne megszabadulni szülővárosától, magányos és ezért igencsak kétség- beesett anyjától, s ami a legfontosabb: a szüzességétől. Barátnője, Brenda ha- sonló problémákkal küzd, de Annával ellentétben kevesebbet lacafacázik. Bea- vatja titkos tervébe, így együtt szöknek New Yorkba. Kalandos, vidám és szere- lemben bővelkedő útjuk során aztán jó sok tapasztalatra tesznek szert.

Forrás: filmkatalogus.hu